Kabaty

Napisz do nas:
kabaty@archicom.pl

Edit Template

PYTANIA I ODPOWIEDZI

Proponowany projekt pozytywnie wpłynie na najbliższą okolicę. Wraz z nowym osiedlem na koszt inwestora powstaną znaczące inwestycje towarzyszące, które będą służyły lokalnej społeczności.

Budowa osiedla jest szansą na wprowadzenie tutaj ponad hektara terenów zielonych, powstanie nowego Miejsca Aktywności Lokalnej (MAL), remont al. KEN, przedłużenie ulicy J. Iwanowa-Szajnowicza, które skróci drogę do pobliskiej szkoły podstawowej i przedszkola, jak również rozbudowę Szkoły Podstawowej nr 399.

Obecnie teren przy al. KEN 14 jest przewidziany pod zabudowę usługową, w tym wielkopowierzchniowych obiektów handlowych. Chcemy zmienić charakter tego miejsca na bardziej przyjazny dla mieszkańców, dlatego proponujemy zabudowę mieszkaniową z gastronomią i przydatnymi usługami w parterach i podziemiu jako funkcją uzupełniającą.

Według obowiązującego planu miejscowego obszar objęty naszą inwestycją mógł zostać zabudowany wielkopowierzchniowym obiektem handlowym, którego współczynnik intensywności zabudowy wynosi 1,5.

Koncepcja proponowanego projektu zakłada zabudowę 25% powierzchni budynkami o wysokości od 10 do 40 metrów, których współczynnik intensywności zabudowy wynosi mniej niż 1,5.

Planujemy 497 mieszkań o zróżnicowanych metrażach od 27 do 132 mkw. Łącznie powierzchnia użytkowa mieszkań (PUM) wyniesie 25 300 mkw.

Wysokość budynków nawiązuje do zabudowy w bezpośrednim sąsiedztwie. Architekci zaprojektowali dziewięć zróżnicowanych budynków o kaskadowych bryłach. Budynek A od ulicy Wąwozowej będzie wyższy (maks. 11 pięter), pozostałe budynki wzdłuż al. KEN i w głębi osiedla będą mieć wysokość od 2 do 6 pięter.

Nie, osiedle będzie w pełni powiązane architektonicznie i komunikacyjnie z najbliższym otoczeniem, tzn. dostępne bez ogrodzeń i szlabanów. Jego otwarty układ znacznie skróci drogę pieszą od strony ul. J. Zaruby do stacji metra i lasu, jak również pobliskiej szkoły.

Na proponowanym osiedlu zasadzimy ponad 150 drzew, wiele krzewów, łąk kwietnych i roślin miododajnych. Dzięki realizacji projektu, powierzchnia biologicznie czynna zajmie 30% naszego terenu, z czego:

  • 13% zajmie zieleń zasadzona na gruncie rodzimym (3 975 mkw.),
  • 12% zajmie zieleń zasadzona na garażu podziemnym (7 052 mkw.),
  • 6% zajmie zieleń zasadzona na dachach (3 244 mkw.).

Z myślą o mieszkańcach okolicy zaplanowaliśmy sklep spożywczy na poziomie -1, do którego będzie prowadzić wejście wprost z nowego placu miejskiego.

Ponadto, na terenie nowego osiedla znajdą się lokale gastronomiczne i handlowe w parterach budynków, takie jak np. piekarnia, kawiarnia, restauracja,  ale też fryzjer, apteka, siłownia czy mniejsze sklepy.

Chcemy zapewnić dostęp do pełnego wachlarza usług zlokalizowanych na parterach od strony al. KEN oraz wokół nowego miejskiego placu między budynkami. Na terenie osiedla będą np. kawiarnie, piekarnie, restauracje i przydatne usługi, takie jak apteka, siłownia czy placówka zdrowia oraz duży sklep spożywczy. Łącznie zaplanowano 23 lokale handlowo-usługowe. Drobny handel w parterach będzie miał do dyspozycji lokale o metrażach od 50 do 190 mkw. powierzchni.

Nie. Zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym najmniejsze mieszkania będą mieć ponad 25 mkw. powierzchni, a osiedle będzie przeznaczone do sprzedaży klientom indywidualnym.

Z uwagi na wczesny etap realizacji, koszt mieszkań nie został jeszcze ustalony. Szacujemy, że cena metra kwadratowego będzie zbliżona do cen w podobnych nowych budynkach mieszkalnych przy linii metra w tej części miasta.

Zaprojektowaliśmy ok. 550 miejsc parkingowych, w tym ogólnodostępne, np. dla klientów sklepu spożywczego, gości lokali handlowych.

Ruch samochodowy zostanie przeniesiony do podziemnego garażu, a ok. 70 miejsc w parkingu będzie ogólnodostępna i przeznaczona dla klientów sklepu spożywczego, lokali handlowych czy gości odwiedzających osiedle.

Jesteśmy w trakcie rozmów z Zarządem Dróg Miejskich oraz Urzędem Dzielnicy Warszawa-Ursynów na temat istniejących potrzeb w zakresie remontów dróg. Przed rozpoczęciem budowy uzgodnimy z Biurem Zarządzania Ruchu Drogowego Urzędu m.st. Warszawy tzw. stałą organizację ruchu, która zapewni prawidłową obsługę komunikacyjną osiedla. Planujemy, że wzdłuż naszego terenu al. KEN oraz ul. J. Iwanowa-Szajnowicza przejdą gruntowny remont, który sfinansujemy. Powstaną szerokie chodniki, nowe zjazdy na teren osiedla i ścieżka rowerowa.

Termin realizacji jest uzależniony od procedur administracyjnych. Do prac budowlanych będziemy mogli przystąpić po uzyskaniu pozwolenia na budowę.